Algemene Voorwaarden – Silk Beauty

Onderdeel van The Beautyroom Tiel

Laatst gewijzigd: 27-08-2025

1. Algemeen

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en behandelingen die worden aangeboden door Silk Beauty, onderdeel van The Beautyroom Tiel.
1.2 Door het maken van een afspraak gaat de klant akkoord met deze voorwaarden.

2. Afspraken en reserveringen

2.1 Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak.
2.2 De klant ontvangt na het maken van een reservering een bevestiging per e-mail of via het online boekingssysteem.
2.3 De klant is zelf verantwoordelijk voor het correct doorgeven van persoonlijke gegevens en contactinformatie.

3. Annulering en niet verschijnen

3.1 Afspraken dienen minimaal 24 uur van tevoren te worden geannuleerd of verzet.
3.2 Bij annulering korter dan 24 uur wordt 50% van de geboekte behandeling in rekening gebracht.
3.3 Bij het niet verschijnen zonder afmelding (no-show) wordt 100% van de geboekte behandeling in rekening gebracht.
3.4 Herhaaldelijk te laat annuleren of niet verschijnen kan leiden tot weigering van verdere afspraken.

4. Betaling

4.1 Alle behandelingen en producten dienen direct na afloop van de behandeling te worden betaald.
4.2 Betaling kan contant, via pin of via de beschikbare digitale betaalmethoden.
4.3 Acties en aanbiedingen zijn uitsluitend geldig binnen de aangegeven periode en kunnen niet worden gecombineerd met andere kortingen, tenzij anders vermeld.

5. Prijzen

5.1 Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.
5.2 Silk Beauty behoudt zich het recht voor prijzen en behandelingen te allen tijde te wijzigen.

6. Hygiëne en veiligheid

6.1 Silk Beauty werkt volgens strikte hygiënerichtlijnen om de gezondheid en veiligheid van klanten en medewerkers te waarborgen.
6.2 De klant dient medische of lichamelijke klachten voorafgaand aan de behandeling door te geven (bijvoorbeeld huidproblemen, allergieën, infecties of zwangerschap).
6.3 Bij besmettelijke aandoeningen (zoals schimmelinfecties, wratten of open wonden) kan de behandeling geweigerd worden.

7. Aansprakelijkheid

7.1 Silk Beauty is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de klant onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over lichamelijke omstandigheden.
7.2 Silk Beauty is niet aansprakelijk voor allergische reacties op producten, tenzij sprake is van grove nalatigheid.
7.3 Silk Beauty is niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen in de salon.

8. Garantie

8.1 Nagelbehandelingen

  • Op kunstnagels, BIAB, buildergel en gellak geldt een garantietermijn van 7 dagen, mits de klant de juiste nazorginstructies heeft opgevolgd.

  • Garantie vervalt bij: onjuist gebruik, nagelbijten, stoten, scheuren door werkzaamheden of het gebruik van niet-voorgeschreven producten.

8.2 Pedicurebehandelingen

  • Bij pedicurebehandelingen wordt zorg gedragen voor een professioneel en hygiënisch resultaat.

  • Klachten of pijn na behandeling dienen binnen 48 uur te worden gemeld.

  • Garanties zijn uitgesloten bij klachten die voortkomen uit medische oorzaken (bijvoorbeeld diabetes, reuma of chronische aandoeningen) of onvoldoende naleving van verzorgingsadviezen.

8.3 Schoonheidsbehandelingen

  • Resultaten van schoonheidsbehandelingen zijn afhankelijk van huidtype en leefstijl. Silk Beauty kan geen permanente of gegarandeerde resultaten toezeggen.

  • Eventuele huidreacties (zoals roodheid of lichte irritatie) vallen niet onder garantie, tenzij sprake is van aantoonbare fout of nalatigheid.

  • Voor het beste resultaat is het opvolgen van product- en verzorgingsadviezen noodzakelijk.

8.4 Massages

  • Massages hebben een ontspannend en/of ondersteunend karakter, maar zijn geen vervanging voor medische behandelingen.

  • Silk Beauty kan geen garantie geven op vermindering van klachten.

  • Indien de klant gezondheidsproblemen heeft, dient dit voorafgaand aan de behandeling gemeld te worden.

8.5 Algemeen

  • Indien er sprake is van een terechte klacht, zal Silk Beauty de behandeling kosteloos herstellen of in overleg een passende oplossing bieden.

  • Garantie geldt uitsluitend indien de klant de adviezen van Silk Beauty opvolgt en geen contra-indicaties heeft verzwegen.

9. Producten en verkoop

9.1 Verkochte producten kunnen niet worden geretourneerd, tenzij sprake is van een fabricagefout.
9.2 Indien een product defect blijkt bij aankoop, wordt dit zo spoedig mogelijk vervangen.

10. Cadeaubonnen

10.1 Cadeaubonnen zijn uitsluitend inwisselbaar voor behandelingen of producten bij Silk Beauty.
10.2 Cadeaubonnen zijn geldig tot de op de bon vermelde datum en zijn niet inwisselbaar voor contant geld.

11. Klachten

11.1 Bij ontevredenheid over een behandeling dient de klant dit binnen 48 uur na de behandeling kenbaar te maken.
11.2 Silk Beauty zal de klacht serieus in behandeling nemen en indien nodig kosteloos een passende oplossing bieden.

12. Privacy

12.1 Silk Beauty gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens en verwerkt deze uitsluitend volgens de geldende privacywetgeving (AVG).
12.2 Gegevens worden enkel gebruikt voor het uitvoeren van behandelingen, het maken van afspraken en administratieve doeleinden.

13. Overmacht

13.1 Bij ziekte, overmacht of andere omstandigheden waardoor een afspraak niet kan doorgaan, behoudt Silk Beauty zich het recht voor de afspraak te verzetten of te annuleren.
13.2 De klant heeft in dat geval geen recht op schadevergoeding.

14. Slotbepaling

14.1 Op alle rechtsverhoudingen tussen Silk Beauty en de klant is Nederlands recht van toepassing.
14.2 In gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien, beslist Silk Beauty.